Forks
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.


.
 
ForumforsidePortalNyeste billederSøgTilmeldLog ind

 

 Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa

Go down 
2 deltagere
ForfatterBesked
Marissa
Bruger
Marissa


Erfaring : 114
Respekt : 3
Antal indlæg : 95

Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitimeTors Mar 15, 2012 2:33 pm

Sted: I skoven
Tid: Midt på dagen
Omgivelser: Kun træer
Vejr: Ret godt, med en smule vind

Marissa kom løbende gennem skoven i sin ulveskikkelse. Hun snusede ind. Herude var et af de eneste steder hvor der ikke stank forfærdeligt meget af Vampyrer. Hun kunne virkelig ikke fordrage den stank. Og her i byen - Forks - var den bare overalt. Hun kiggede lidt rundt. Der var ikke en eneste levende person - ja eller død for den sags skyld (Vampyrer) - i miles omkreds. I hvert fald ikke endnu. Hun løb hen til et træ og lagde sig i skyggen fra det. Så sukkede hun. En lyd der lød ret mærkelig og malplaceret når den kom fra hendes ulveskikkelses mund. Hun havde først for nylig fundet ud af at hun var en Varulv og at hun var blevet boradopteret for mange år siden. Hun var straks efter flyttet her til Forks og gik nu og prøvede at finde ud af hvem hun egentlig i virkeligheden var. Hun kendte jo hverken sin mor eller far. I hvert fald ikke de biologiske.. Og i et stykke tid nu - lige siden hun var kommet til USA - havde hun gået og overejet om hun skulle prøve på at opspore sin biologiske mor. Hun havde fundet frem til hendes navn.. Og det kunne vel godt bruges til at finde hende.. Ikke? Jo. Det vidste Marissa at det kunne. Men hvad hun ikke vidste, var om hun skulle gøre det eller ej. Hun havde jo trods alt aldrig kendt hende, og hun havde jo egentlig haft et helt okay liv. Indtil hun opdagede det med adoptionen. Og hendes mor gad vel egentlig ikke at have noget at gøre med hende, vel? For så ville hun jo nok ikke have opgivet hende i starten.. Eller hvad? Marissa havde ingen anelse om hvad hun skulle gøre i denne situation..
Tilbage til toppen Go down
http://the-island-of-shadow.danskforum.dk
Tessa
Bruger
Tessa


Erfaring : 66
Respekt : 9
Antal indlæg : 49

Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Sv: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitimeFre Mar 16, 2012 1:34 am

Uden at kigge sig en eneste gang over skulderen, uden overhovedet at føle efter andre tilstedeværelser, sprang Tessa frem i forvandling i skovbrynet. Med et lille, tilfredsstillende bump landede hun på alle 4 poter, som en lille, elegant kat. Småforpustet efter at have løbet igennem en stor del af Forks for at nå til skoven, tog hun nu en dyb, tilfredsstillende indånding. Ilten forfriskede hendes lunger, rensede dem. En bekendt duft ramte hendes skærpede lugtesans hårdt, som når dommeren slog hammeren i bordet og lyden slog mod trommehinden. En anden varulv var i skoven, en almindelig varulv, men Tessa syntes ikke at genkende denne varulvs duft. Uden yderligere omtanke sprang hun ud i løb mod den anden, der var på færd i skovens smukke, idylliske omgivelser.
Lysten til at lade alle tankerne vælde ned over sig selv som et vandfald var ulidelig at bære, men Tessa havde altid været en af de personer, der blev båret af nysgerrigheden. En af de personer, der til trods for deres begyndende handling blev ændret løbende. Duften af en anden varulv tog til, som hun kom dybere ind i skoven. Længere forude stod en anden ulv, ganske vist med ryggen til, men der var ikke den mindste smule tvivl. Dette var kilden til duften. Hvis en ulv kunne smile, havde der spillet et afslappet smil på læberne.
*Ude og nyde skovens beroligende omgivelser?* spurgte Tessa den anden ulv. Svaret var vel indlysende, for ellers ville denne duft af en anden ulv ikke hænge i luften. Vinden legede med den hvide, brune og grå pels, Tessa var ejer af. Det var en fin pels alt taget i betragtning. Med de grå øjne hvilende på den anden kvindelige ulv, forblev hun ellers tavs.
Tilbage til toppen Go down
Marissa
Bruger
Marissa


Erfaring : 114
Respekt : 3
Antal indlæg : 95

Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Sv: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitimeSøn Mar 18, 2012 2:07 pm

Marissa mærkede tydeligt den ulv der var i nærheden af hende, før hun overhovedet kunne se den. Hun fik øje på den og vidste med det samme at det var en hunulv. Hun smilte til hende - selvom hun godt vidste at det bare ville ligne en eller anden grotesk maske - og nikkede så med sit store brunlige ulvehoved. *Jep. Det er virkelig beroligende. Hvad med dig?* Hun så hen på den anden ulv, med et spørgende udtryk i øjnene. Så kiggede hun lidt rundt i skoven. Den var virkelig så fredfyldt. Det var i hvert fald sådan Marissa opfattede den. Som et fredfyldt og beroligende sted. Hun elskede at være i skoven. Selv før hun blev forvandlet til en ulv elskede hun at tage løbeture i skovene. Det havde hun gjort så længe hun kunne huuske. Og det ville nok også blive ved i et stykke tid endnu. Marissa kiggede igen over på ulven. Så sagde hun med sin tankestemme; *Mit navn er Marissa. Jeg er lige flyttet hertil.* Hun så på hende med et nysgerrigt udtryk i øjnene. *Hvem er du så?* Måske kunne denne pige fortælle Marissa mere om det at være en Varulv..
Tilbage til toppen Go down
http://the-island-of-shadow.danskforum.dk
Tessa
Bruger
Tessa


Erfaring : 66
Respekt : 9
Antal indlæg : 49

Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Sv: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitimeMan Mar 19, 2012 2:19 am

Den milde vind, der med sine beroligende kærtegn aede Tessa over pelsen, blæste igennem træernes kroner, fik bladene til at kreere sin egen lille vuggevise. Den bløde lyd af blade på træerne, på jorden og omkring dem gav skoven den frihed, som Tessa om nogen elskede så forfærdeligt højt.
Friheden var stilhed og stilheden var frihed.
En evighed var lang tid, en forbandelse af naturen, hvilket Tessa priste sig lykkelig for ikke at eje. Selvom hun var en varulv, ligeledes en modstrider af naturens logiske forståelse, berørte det hende ikke rigtig længere. Sagde man det samme til sig selv nok gange, forsvandt den knugende betydning heraf langsomt. Nu var det en vigtig, almindelig del af hende, som sværdet var en forlængelse af armen for en ridder.
*Jeg elsker at komme her. Det har jeg altid gjort* Selvom smilet ikke var synligt med øjnene, kunne det tydeligt fornemmes i ’stemmen’. Tessa nåede knapt nok at opfange det fulde billede af den anden, kvindelige ulv, før hun præsenterede sig. Det var et virkelig smukt navn, Marissa. En tilflytter. Tessa havde altid haft ondt af de mennesker, der enten aldrig fik lov at opleve Forks eller som kom hertil efterhånden i sit liv. De gik glip af så meget, en stille fredelig by på overfladen, men med en umiskendelig uro i mere specifikke kredse. Vampyrerne og varulvene.
*Jeg er Tessa. Har boet her hele mit 17-årige liv. Som tilflytter, hvad mener du så om Forks, Marissa?* Nysgerrigheden hang ligeså tæt på stemmen som den imødekommenhed, hun udviste.
Tilbage til toppen Go down
Marissa
Bruger
Marissa


Erfaring : 114
Respekt : 3
Antal indlæg : 95

Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Sv: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitimeMan Mar 19, 2012 8:47 am

Marissa betragtede den anden ulv lidt. Hun havde de samme farver i sin pels, som Marissa selv havde. Og hun så også dejlig rolig ud. Det kunne Marissa godt lide. Hun sendte et smil til hende ved brug af tankerne. Så nikkede hun med hendes store, hvide og brune hovede. Sådan havde hun det også. Hun elskede virkelig skoven. Og det havde hun altid gjort. Det var jo derfor hun ikke havde det største problem med at vide at hun var en ulv. Men det var nu stadig ret forvirrende. Og det var jo ikke så godt. Hun kiggede venligt på den anden ulv. *Også mig. Jeg elsker skoven. Derhjemme - i Paris - fandt jeg altid en skov og løb lange ture i den. Og hvis det var helt umuligt tog jeg hen til stranden. Men det var jo også før jeg fandt ud af at jeg var en Varulv. Jeg har nemlig lige fundet ud af det for et par uger siden.. Tre uger tror jeg faktisk..* Hun så på hende med et lidt sørgmodigt udtryk i øjnene. Det havde været forfærdeligt da hun var kommet hjem efter at have forvandlet sig første gang. Ingen af hendes forældre havde troet på hende. Og så havde de oven i købet erklæret hende for sindssyg. Hun var ret glad for at hun ikke behøvede at være sammen med dem mere. Og lige efter havde hun jo også opdaget at hun åbenbart var adopteret. Det kunne bare meget nemt blive for meget at skulle håndtere på så kort tid. På én dag. På en dag havde hun både fundet ud af at hun var et eller andet oldgammelt væsen som næsten ingen kender til. Og hun havde fundet ud af at de folk hun havde boet sammen med i hele sit liv, slet ikke var hendes forældre. Selvom de havde fortalt hende at de var det. I 18 år. Og det var i sig selv bare for meget. Marissa undrede sig lidt over om de overhovede nogensinde ville havde fortalt det. Hvis altså ikke hun var stukket af hjemmefra. Hun tvivlede ærlig talt på at de ville opsøge hende og tvinge hende til at komme med hjem. Så rev hun sig ud af sine tanker og så igen på ulven, Tessa. *Hey Tessa. Jeg synes det er en meget smuk by. Hvis man altså lige ser bort fra alle de stinkende Vampyrer!* Hun fnøs. Så kom hun i tanke om noget. *Vent lidt.. Er du Tessa, Teresa? Altså Alfavarulven? Robyn fortalte mig at du nok kunne hjælpe mig..* Hun så en smule spørgende på hende. *Jeg er jo som sagt ret ny her i dette. Og derfor ved jeg ikke særlig meget om Varulve..* Hun så på hende.
Tilbage til toppen Go down
http://the-island-of-shadow.danskforum.dk
Tessa
Bruger
Tessa


Erfaring : 66
Respekt : 9
Antal indlæg : 49

Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Sv: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitimeTirs Mar 20, 2012 1:26 am

Paris. Dette var en af de byer, steder, Tessa så inderligt ønskede at besøge, men aldrig havde fået gjort. Der var altid kommet noget i vejen for at rejse og så kom hendes eget kobbel. Da hun først fandt ud af, hun var en alfa, havde hun ikke reageret roligt. En ting var at være en almindelig varulv, en skabning almindelige mennesker så overfladisk nægtede at tro på, hvis eksistens var omkring dem, men at hun var en af de stærkere? Chokket havde været stort.
*Paris? Hvor fantastisk!* Besvarede Tessa hende en smule drømmende, som var hun på vej ind i en verden, kun hun kendte til. *Det var da ikke så længe. Hvordan fandt du ud af det?* Atter hang nysgerrigheden overalt på hende. De blågrå øjne betragtede Marissa med en smule nedtonet interesse. På mange måder mindede de udseendesmæssigt om hinanden i ulveformen.
Snuden blev rynket per automatik, da Marissa nævnte vampyrer. De væmmelige bæster der altid troede de ejede hele verden. Ironien var slående omkring disse væsener: De døde måtte dræbe for at overleve. Afskyen afspejlede sig i de gråblå øjne, der pludseligt syntes at minde om spejle. Hun kunne ikke genskabe et eneste minde, hvor et møde med en vampyr ikke var endt grimt.
Overraskelse og interesse skyllede over hende med en fantastisk kræft. Havde Marissa allerede hørt om hende? Det kom atter stadig bag på hende, når hendes navn nåede længere ud end forventet, som et rygte der strakte sine rødder længere og længere ned i folks samtaler. Som ukrudt der altid visnede og svandt hen.
*Jo det er mig, i egen lille ulv* indrømmede Tessa fornøjeligt med hovedet vag lagt på skrå. *Du stiller ethvert spørgsmål du end måtte have, og jeg vil besvare dem. Hvor meget ved du indtil videre og er der noget bestemt du ønsker at vide?* fortsatte hun efter en ganske kort pause. Spørgsmålene begyndte allerede at vælte frem, som havde det været en nedbrudt dæmning, hvor vandet strømmede endeligt og lystigt afsted i en strid bølge. Forskellen var blot, at Tessa fik stoppet dem i tide. Marissa skulle have en chance for at svare i eget tempo.
Tilbage til toppen Go down
Marissa
Bruger
Marissa


Erfaring : 114
Respekt : 3
Antal indlæg : 95

Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Sv: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitimeMan Mar 26, 2012 11:03 pm

Marissa nikkede lidt. Det var det virkelig. Og det var jo så også grunden til at hun savnede det ret meget.. *Ja. Det er en utrolig smuk og fantastisk by. Jeg ville ønske at jeg kunne tage tilbage til den. Selvom jeg også nyder at være her i Forks. Og der er mange flere af mine artsfæller jo..* Hun sendte et smil til hende via tankerne. Så tøvede hun lidt. *Øhm.. Jeg var sådan set bare ude og løbe i skoven, da jeg næsten løb ind i en ung - og ret så lækker fyr - da jeg pludselig mærkede en forfærdelig rislen løbe ned af min ryggrad. Og så skød der en masse smerte gennem hele min krop. Det føltes som om min ryggrad knækkede over. Jeg skreg i smerte. Og fyren så på mig som om han pludselig blev lidt bange. Han skulle vist lige til at løbe over mod mig og sætte tænderne i mig, da jeg blev forvandlet til en ulv og sprang ned på mine nye poter. Jeg landte lige på ham med dem. Og så hvæste han hurtigt, inden han for afsted med Vampyrhastighed.. Men der vidste jeg jo ikke at der fandtes Vampyrer og Varulve.. Så jeg troede at jeg var blevet mentalt forstyrret af et eller andet..* Hun så på hende med ret forvirrede øjne. Så smilte hun. Eller hvad end man nu kunne kalde det for. For på hendes ulveansigt lignede det helt klart ikke et smil. Mere en form for grotesk maske. Så trak hun lidt på sine kæmpestore skuldre. *Jeg ved ikke så meget.. Men kunne du egentlig ikke bare informere mig lidt nærmere om tingene.. Jeg har i hvert fald hørt noget om noget med nogle Varulveklaner.. Kobbeler, mener jeg at de hedder.. Hvad er de helt præcis for nogle?* Hun så spørgende på hende. Denne Tessa skulle jo siges at være kobbelleder, så hun måtte da i hvert fald vide lidt om hvad det var.. Ikke?
Tilbage til toppen Go down
http://the-island-of-shadow.danskforum.dk
Tessa
Bruger
Tessa


Erfaring : 66
Respekt : 9
Antal indlæg : 49

Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Sv: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitimeSøn Apr 01, 2012 1:33 am

Hun lyttede respektfuldt til den anden varulvs tale om sin første forvandling, hvordan den havde udspillet sig og hvem der havde været tilstede. Ved blot at nævne vampyr, havde Tessa vilkårligt rynket på snuden med et kort glimt af afsky i øjnene. Det forsvandt, dog, som havde det aldrig eksisteret, som når duggen forsvandt under solens opvarmende stråler. Med et nik besvarede hun det første og gik så direkte til det næste. Svaret på Marissas forvandling.
*Ikke nok med en forvandling foran en anden person, men foran en vampyr? Hold da op. Det er i hvert fald noget af en forvandling, du kom igennem! Tanken blev sendt til Marissa med antydningen af et smil i sætningen. Sandheden var egentlig, at benene var blevet slået lidt væk under hende. Ikke fordi det ikke var hørt om før, men det ramte hende på en måde. En smule anstrengt havde stemmeføringen været blevet brugt i den første del, men ikke nok til at nogen ville dvæle ved det. En pause gled over hende.
*Jeg formoder du allerede kender rivaliseringen imellem vampyrer og varulve? Den er ikke til at forbigå.* begyndte Tessa informerende. Da vinden blæste nogle blade raslende over skovbunden, skreg det på al den opmærksomhed fra Tessa, det kunne få. Øjnene flakkede et par gange, der til dels mindede om en forvirret fugl, der ikke anede om det skulle spise fra fuglehuset eller fra jorden med de andre fugle.
*Med hensyn til kobbeler ejer jeg selv et lille et. Det er ikke så stort endnu, men det føles nemmere at være, hvad vi er, når man er i et kobbel. Vi tager os af diverse anliggender her i Forks.* Afsluttede Tessa så lidt efter. Med øjnene undersøgte hun den anden ulv, der endnu var en ny en af slagsen. Hvorfor Tessa ikke så godt huskede sin tid som ny ulv, vidste hun ikke, men hun var blevet bedre med tiden. Tid krævede altid forbedringer, skabte dem og formede dem, som minutter og sekunder gik. Minutter skabte timer, skabte dage og skabte måneder. For hvert lille skridt, tiden tog, blev enhver bedre. Dette var tidens gyldne side. Den, Tessa elskede så uhyggeligt højt. Som man også sagde, helede tiden alle sår..
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Empty
IndlægEmne: Sv: Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa   Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
Skoven. Den er så befriende ikke? - Tessa
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1
 Lignende emner
-
» Welcome to the woods xD //Tessa ;)
» Foråret er fantastisk ikke?, for de fleste ihvertfald - Tessa
» Skoven+ ny = Ikke godt XD - Emliy
» Blodtørst! Alene i skoven... Sne'en falder, skoven kalder
» Kan næsten ikke tro det!

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Forks :: Forks :: Skoven-
Gå til: